Om meg

Bildet mitt
En egen blogg med hverdagsglimt. Målet er å ta ett bilde hver uke i løpet av 2009. Og som den skravleren jeg er kommer det sikkert mange andre bilder og småkommentarer inne i mellom. Tusen takk for at dere vil lese. Jeg blir kjempeglad for en kommentar.

En smakebit av mine layouter.


onsdag 27. mai 2009

17. mai feiring i Oslo - uten mamma!


17. mai for jentene startet som sagt den 15. mai. Jeg tilbragte hele dagen med den i barnehagen og hadde det helt fantastisk i det flotte været. Pølsebildet ble jo ukens bilde, og her har jeg scrappet det. Er ganske stolt over denne layouten, ble valgt til dagens layout hos ScrapScandiStyle, og kom i Gallery Standouts hos Digishoptalk! Full kreditt ser du i galleriet mitt, layouten er direkte linket.

Senere på ettermiddagen satt jentene seg i drosje sammen med pappa og mormor, og turen gikk til flyplassen. Jentene har flytt før, men da var de såpass små at jeg tror egentlig ikke de husker opplevelsen. Så det var stor stas for dem å få fly til "famo" og "faffa". Bildene som kommer kan jeg ikke ta kreditt for selv, tror det stort sett er pappaen som har tatt dem:)

Flyet er lettet, og jentene sitter spente i setene sine. Været var jo helt fantastisk, så de satt mye i vinduet!



Løvemat fikk de begge veier, og her koser Norah seg med litt tegnesaker.


Etter en liten time på flyet er det herlig å få løpe litt. Her i ankomsthallen med "mommo".


Lørdagen ble tilbragt på shoppingsenteret, og jentene kom hjem med over dobbelt så mye klær som de ble sendt avgårde med. En hel ny sommergarderobe, + 2 par nye sko hver! Det letter mammaen sin lommebok og hjerte ganske mye å vite at store deler av klærne er på plass til sommeren. En kjempestor klem til "famo og faffa" er herved sendt! Norah og Mathilde forteller minst en gang til dagen at "eg elske dei rosa blinkeskoene, mamma! Dei har eg fått av famo og faffa".

Her er damene kledd opp i finstasen, og er på vei til T-banen.

Jentene elsker å ta banen, utrolig spennende med ting som ikke er her i byen!
Farmor hadde arrangert det slik at jentene skulle få gå i tog i selveste Oslo sentrum med Kampen Janitsjar, og vinke til de kongelige! Jentene snakket om dette i flere uker før de dro avgårde!
Mor og sønn på vei opp til slottet. Mathilde, som sliter litt med overstimulering, har tatt seg en liten pause i vogna.
Og her står altså de kongelige. Norah kunne fint fortelle at hun hadde vinket til en med hvit hatt og en med svart - også var prinsessa der:) Jeg ble faktisk veldig overrasket når jeg så bildet, for de ser så utrolig små ut høyt der oppe. Alltid forestilt meg at du ser dem bedre.
Jentene vinker til prinsessen.

Og det oppsummerer vel den nasjonale helgen for jentene. De tok flyet hjem på kvelden 17. mai og var hjemme i 22-tiden, sprekkfulle av alt de ville fortelle. De har nok hatt en herlig dag uten mamma....

4 kommentarer:

  1. Ser ut som en flott tur for jentene, og det er rimelig lett å bli overstimulert på en 17.mai i Oslo medd nydelig vær og GP seier i forveien. Stakkars liten.... :)

    SvarSlett
  2. Fantastisk lekke LO! Og flotte 17.mai-bilder av jentene.

    SvarSlett
  3. For en knallfin LO!!!!
    Og kjempeflotte 17.mai bilder :D

    SvarSlett
  4. Nei, de kongelige er faktisk ikke så store oppå der.. Vi stod der og så på toget da vi bodde i Oslo og det var nesten som noen store prikker som vinket..
    Ser ut som de hadde en flott tur iallefall! Stas å få se de kongelige tenker jeg. Vet ikke om jeg hadde klart å sende de avgårde og vært her selv... men det er vel ikke alltid en kan bestemme slikt selv...

    SvarSlett