Ahhh, jeg digger mandagstemaet i dag. Det er nemlig "trøbbel". Og med tvillinger i hus er det alltid trøbbel på ferde. Trøbbel betyr brydderi, eller lage til vansker/vanskeligheter for noen. Norah og Mathilde er fantastiske til å lage planer sammen og ikke minst, gjennomføre dem uten å bli tatt. Gjerne ved at én distraherer mamma mens den andre utfører oppdraget. Heldigvis betyr tvillingtrøbbel mere arbeid der og da, men mye moro senere. Særlig siden mammaen er såpass avbalansert at hun har lært seg å ta bilder av trøbbelet før hun blir sinna og kjefter.
De første bildene som kom til minne når jeg leste om mandagstemaet i dag ble tatt for ganske nøyaktig 2 år siden. Jentene var 1,5 år - vi hadde bodd i vårt nåværende hus i noen måneder, og jentene begynte å bli bevandret. Vi hadde riktignok stengt av hele kjøkkenet med en Park-a-kid lekegrind, men døren ble av og til glemt. Og etter noen alt for herlige minutters stillhet var dette synet som møtte meg. Dere kan trygt si at denne mammaen måtte ut å kjøpe nytt lager med både bakepapir og aluminiumsfolie:)
De første bildene som kom til minne når jeg leste om mandagstemaet i dag ble tatt for ganske nøyaktig 2 år siden. Jentene var 1,5 år - vi hadde bodd i vårt nåværende hus i noen måneder, og jentene begynte å bli bevandret. Vi hadde riktignok stengt av hele kjøkkenet med en Park-a-kid lekegrind, men døren ble av og til glemt. Og etter noen alt for herlige minutters stillhet var dette synet som møtte meg. Dere kan trygt si at denne mammaen måtte ut å kjøpe nytt lager med både bakepapir og aluminiumsfolie:)


Den neste episoden var nå i helgen faktisk. Jentene og jeg har tilbragt helgen på hytta med mormor. På fredag var været så som så på formiddagen, og jeg fant frem male- og tegnesaker til dem. Jeg vet jo i utgangspunktet at det blir litt flekker på klærne av sånne ting, så jeg lot dem sitte i singletbodyer som ikke blir ødelagt av noen flekker.


Litt ute i kunstnerakten ble jeg litt vel opptatt av min egen fingermaling og tanker som fløt av gårde. Da jeg lettet blikket igjen var dette synet som møtte meg:

Begge to var full av maling fra topp til tå. Norah, som selvsagt startet det hele, var aller verst. Hele ene armen var helt svart - jeg mener det seriøst... det var ikke en flekk med hudfarge igjen på hele armen fra albuen og ned. Mathilde tok heldigvis en litt mer lystig farge og gikk ikke like grundig til verks.


Hele badeseansen førte selvsagt til merarbeid for både mor og mormor - her måtte det bades, og det tidlig på formiddagen. Jentene elsker å bade, og nok en gang fikk trøbbelet deres en fordel for dem selv. Her sitter to fornøyde "triiiiåethallltår"inger (quote Norah) i badekaret og later som de er Lille-my fra Mummidalen.


Joda, det kan faktisk være ganske herlig med trøbbel, selv om det nesten alltid innbærer rydding, vasking eller annet merarbeid for mammaen....
Mer referat fra hytteturen kommer senere i uken, sammen med en oppdatering på ukens bilder som ligger klart. Men jeg bare måtte få unna mandagstemaet først. Jeg har også planlagt et lite blogginnlegg om den fantastiske Jarle Trå som bare måtte opp på Mount Everest uten oksygen, hvor nettverket hans ikke kan forstå at UD ikke er mer behjelpelig på å få han ned - men jeg må tenke innlegget ferdig i hodet først:)
God Mandag, alle sammen!













