Om meg

Bildet mitt
En egen blogg med hverdagsglimt. Målet er å ta ett bilde hver uke i løpet av 2009. Og som den skravleren jeg er kommer det sikkert mange andre bilder og småkommentarer inne i mellom. Tusen takk for at dere vil lese. Jeg blir kjempeglad for en kommentar.

En smakebit av mine layouter.


søndag 1. mars 2009

Uke 9 - A touch of spring

Tenke deg hvor frekk været kan være her i Haugesund. På fredag fant nemlig været ut at han skulle gi oss en smakebit av våren. Etter to uker med mye snø, fulgt på med en uke slapsevær som bare Haugesund kan, og regn, kom solen frem på blå himmel. Åh gud, for en herlig fredag det ble. 5-6 grader, og varmt i solen. Jentene ble sendt til barnehagen med regntøy i stedet for de varme vinterdressene, og var ute hele dagen. Når vi kom hjem tilbragte vi hele ettermiddagen ute. Og det er første gang siden tidlig i høst etter en barnehagedag. Dagene går så utrolig mye lettere når vi kan være ute. Jentene er desidert noen skikkelig friluftsjenter, og trives sååå mye bedre i frisk luft. Men hvilket vær tror dere vi våknet til på lørdag morgen?????






SNØ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





Er det mulig å være mer frekk? Før fredag var jeg innstilt på vinteren et par måneder til. Og til alle vårklare venner rundt meg sa jeg kjølig at "bare vent, det blir snø i alle fall 2 ganger til, og en av de gangene kommer til å være den siste uken i mars". For det er i februar og mars vi har vinter her i Haugesund. Men etter fredag så lengter jeg noe helt fantastisk etter våren og håper jeg tar styggelig feil i mine antakelser og spådommer om snø helt ut til april. I mellomtiden koser jeg meg med friske herlige utebilder fra fredag, og ukens bilde er selvsagt et av dem.

UKENS BILDE:


Det smaker godt med en bolle og sjokolade milkshake ute i frisk luft. Middagen ble til kvelds som alltid på fredagene. Da har vi nemlig pizza!



Jentene storkoste seg med å feie gaten for all slags rusk fra høsten og vinteren. De var utrolig skitne etter hele dagen ute i barnehagen, så jeg syns de passet godt som feiere:)



Mathilde ser en bil som kommer og stiller seg lydig inntil gjerdet.




Ellers kommer dagen til å gå i middagslaging og bursdagsfeiring. Mamma har bursdag i dag, gratulerer med dagen:) Jentene gleder seg STORT til å gå i bursdag med pakke til "momo". Regner med at det er noen sukkerhøye jenter jeg tar med meg hjem for å legges, men heldigvis er det ikke bursdag hver dag:) God søndag, alle sammen!
Åh ja, det glemte jeg nesten. Norah ble faktisk solbrent på fredag. Utrolig tidlig syns jeg, i alle fall med tanke på at vi er helt nede i lavlandet og ikke på fjellet. Så solkrem blir kjøpt inn på mandag med håp om å bli brukt rimelig raskt:)

2 kommentarer:

  1. Fantastiske bilder!!!
    Jeg vil ha vår nå jeg også.... ;-)

    SvarSlett
  2. for noen herlige snupper!! Deilig med vårtegn..her er det laaaaangt ifra noen tegn til vår. Vi har tvert imot hatt tidenes vinter!! Blir sikkert en kjempesommer i år!

    SvarSlett